Lopunaikaan kuuluu ilmiö, josta Paavali sanoo: " Sillä tulee aika, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia, ja..." ( 2 Tim 4:3)

Me elämme jo tässä ajassa! Jumalan Sanaa vastustavat tahot nousevat eri tavoin sanan- ja uskonnonvapautta vastaan. Sanan Leipää ja suolaa ei siedetä; sellaisia kirjoituksia jopa vihan vimmassa koetetaan siivota pois silmistä! Tällä sivulla sellaisia. Täällä vapaus julkaista. Ja lukea. Kiitos Jumalalle Hänen suuresta lahjastaan: Raamatusta!

- Blogin kirjoittaja

*****************************************************************************************

 

Sisällys

Osa 1 -   Ihmetekojen ”saarnaajat” ovat lopunajan joukkoa! 2.4.2013

Osa 2-   Lopunajan "voidellut" eksyttäjät

Osa 3 -  Tietäjähenget

Osa 4 -  Lopunajan merkki: puutostilassa juostaan

Osa 5 -  Jeesus ja mammona

Osa 6 -  Siunattu näky!

Osa 7 -  Kärsimyksen siunaus

Osa 8 -  Paetkaa Baabelista

Osa 9 -  Lähtö Baabelista

Osa 10 -  Puhdistaa puimatanteret

(jatkuu...)

**************************

 

Osa 1 -  Ihmetekojen saarnaajat

 

Kun Herramme Jeesus puhui ns. eskatologiset puheensa ( Matt 24., Mark 13., ja Luuk 21.) MIKÄ oli ensimmäinen varoitus? Koskien ”lopunaikaa”?  "Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä! Luuk 21:8.  Tämä seikka oli Jeesuksen sydämellä vakavin huoli! Eikä ihme?

Kun katselee länsimaisen kristillisyyden hapatuksia, ja sitä tasoa, jolla erittäin monet viihtyvät, eksytysten luisuva alamäki on enemmän kuin looginen skenaario!

Tämä on järkyttävä analyysi? Ei enää saarnata Sanaa! Ei saarnata evankeliumia Jeesuksesta, ja jos Jeesuksen nimi vielä ohimennen mainitaan, se on kiiltokuva-jeesus. Eihän ristiinnaulittua Jeesusta sovi saarnata? Se olisi liian brutaalia? Pitää saarnata ns. siunaus-jeesuksesta, joka antaa kaikkea mitä lapset vain kitisevät ja mankuvat! Rahaa, tavaroita, menestystä, kaikkea... Ja varsinkin, mitä?

IHMEITÄ ja MERKKEJÄ! Ja niihin liittyviä (sielullisia) kokemuksia, väristyksiä, ja ihania fiiliksiä! Sitä ”ravintoa” - jota Sanan Leivän hyljänneet kristityt puutostautiinsa yhä toistuvasti hakevat. Sanan Leipä ei enää kelpaa ravinnoksi. Himoitaan ja halutaan ns. roskaruokaa... Ihmisten tarjoilemia (muka) hengellisiä annoksia, joissa valhehenkien myrkkyannos mukana.

Mitä Jeesus varoitti näistä lopunajan eksyttäjistä? He mainostavat itseään (ja toisiaan) näin:   Täällä on Kristus! Mitä se tarkoittaa? Kristus tarkoittaa ”voideltu”. Eikö ole tuttua?  Juuri näinhän nämä lopunajan ihmesaarnaajat sanovat: Täällä on voideltu! Täällä on voitelu! Tulkaa samaan voitelua! Tulkaa katsomaan voideltuja ihmeitä! Täällä tapahtuu nyt ihmeitä, voitelussa!

Ja te jotkut, älkää vain koskeko herran voideltuihin.... (Tämä on vakiopelottelua...)Mitä Jeesus?  "Älkää menkö heidän perässään!" Luukas 21: 8

Mitä apostoli Paavali?  ”Mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se mikä hyvä on.!” 1 Tess 5:21  Johannes?

”Rakkaani älkää jokaista henkeä uskoko, vana koetelkaa henget ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.” 1 Joh 3:1

Eksytyksen luonne on tämä: Ei saarnata Sanaa, vaan IHMEITÄ itseään! Ei Ristiinnaulittua Jeesusta, ja huomatkaa tämä: EI PARANNUSTA!  Kaikki keskittyy vain ihmeisiin, temppuihin ja merkkeihin itseensä. Näillä hämätään, suggestoidaan, manipuloidaan, petetään herkkäuskoisia.

Terve evankeliumin julistus, Sanan saarna – voi spontaanisti tuottaa ihmeitäkin, mutta keskipiste eivät ole ihmeet, eikä varsinkaan IHMEPUHUJA - vaan Jeesus Kristus! Joh 16:14

*******************************************************

 

Osa 2    Lopunajan "voidellut" eksyttäjät

 

Jeesuksen profeetallisista puheista, Matt 24., Mark13. Ja Luuk 21. luvut.Kun Herramme Jeesus piti em:t profeetalliset puheensa lopunajoista, on pantava merkille MIKÄ oli Ensimmäinen lause?

  • Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä!”

  • ”Valvokaa, valvokaa...” oli taas viimeisimpiä kehotuksia.

  • Joka on retoriikan seikkoihin tutustunut, muistaa että puheen 1. lause, ja se mihin puhe päättyy, ovat merkittävimmät.

Voidellut eksyttäjät ?

”Jos silloin joku sanoo teille: katso täällä on kristus, tai katso tuolla! - niin älkää uskoko. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen jos mahdollista, valitut.” Mark 13:21-22

Kristus? Tarkoittaa ”voideltua”. Eikö tule kovin lähelle? Tämä juuri on se motto, jota käytetään!  Täällä on voideltu ( kristus), täällä jaetaan voitelua! Tulkaa vain jonoon, saat uutta voitelua! Ja te toiset, älkää VAIN koskeko Herran voideltuun... Ja näin on peli valmiina:

  1. Ihmiset on saatu uskomaan johonkin erikoiseen voiteluun...

  2. Heidät on saatu uteliaiksi kuin paratiisin ihmiset, tietämään ja kokemaan.

  3. Heidän terve kritiikkinsä on manipuloitu sivuun...

  4. Uskovien velvollisuus ”koetella kaikki” on saatu pois, kun

  5. Heidät on peloteltu jollakin sanktiolla, jos koskevat ”voideltuun”!

Eikö olekin kovin tuttu läksy, manipulaatio? Ja näin suuri osa uskovista on koukutettu ruotuun.  Paitsi niitä, jotka asuvat Sanan kalliolla, joilla henkien tuntemisen lahja, taikka jotka kokemuksesta ovat ”harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta”. ( Heb 5:14)

Mitä voitelua?

Surullisen usein nämä voitelujuhlat tarjovat ns. väärää voitelua, väärää tulta! Eksyttäjät ovat ensin itse saastuneet näistä eksyttävistä valhevoimista, ja kuin flunssavirusta kantaen tartuttavat sitä edelleen.  Apostoli Paavali opetti ja muistutti yhä uudelleen uskovia ”terveestä opista”, terveen opin sanoista. Oppilaalleen Timoteukselle hän antoi neuvon:

”Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.” 1 Tim 5:22

On riski mennä kaikkien ”käsien alle siunattavaksi”. Näin on moni uskova joutunut kuin hämähäkin verkkoihin, eksyttävien voimien painostettavaksi. Ja on epäviisasta panna käsiä kenen tahansa päälle! ( Muistuu tapaus, jossa jopa valveutunut evankelista alkoi kaakattaa kuin kana, ja riuhtoi itseään, kun varomattomasti meni rukoilemaan demonisen persoonan puolesta. Tämä tapahtui julkisessa jälkikokouksessa, jossa sitten usean vanhimmistoveljen rukousringissä evankelistaparka pääsi irti tuosta kantaminaatiosta”)

Ja, mitä ihmeen ”siunausta” voisi saada jos menisi rukousjonoon Apt 8:9-24 olosuhteissa?  Entinen noita, edelleen siteissä - toivoi saavansa kätten-päälle-panemisen kautta jonkin uuden temputusvallan!!

'*****************************************************************

 

Osa 3  - Tietäjähenget

 

Pimeys osaa taitavasti jäljitellä aitoa. Ja jos ei osaisi, monikin varoisi? Mutta eksytykset matkivat niin salakavalasti Hengen työtä, että moni haksahtaa! Kun käytetään Jumalan nimeä, Jeesuksenkin nimi mainitaan, jokunen raamatun sanankin sekaan. Niin soppa näyttää monelle uskovalle niin houkuttelevalta, ettei voi kiusausta vastustaa! Tietäjähengen toiminta?

Jopa apostoli Paavali oli kysymysmerkkinä, jopa 3 päivää! Miksi? Tietäjähengen sitoma nainen ”saarnasi”! Apt 16:16-17   ” Nämä miehet ovat korkeimman jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien.”

Ajatella? Mikä mainostoimisto oli Paavalilla! Oikein kuin airut kintereillä, vakuuttamassa kaupungilla pakanoille, että tässä teille Oikeat Jumalan Palvelijat!  Salliko Paavali tuon mainostoimiston temput? Ei. Hän tunnisti hengen. Ei Pyhä Henki, vaan hengen toimintaa salakavalasti matkiva TIETÄJÄHENKI. Paavali käytti valtuuksiaan ja käski hengen lähteä naisesta..

********************************************************

 

Osa 4   - Lopunajan merkki: puutostilassa juostaan!

 

Uskovien nälkä ja jano?   Monet lopunajan ”voidellut” --- käyttävät hyväkseen uskovien puutostilaa. Sisäistä nälkää ja janoa. Se on seurausta väärästä ravinnosta, epäterveellisestä linjasta.   On laiminlyöty syödä Leipää. Matt 4:4. ”Ei ihminen elä ainoastaan leivästä vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.”

Tälle ajalle ei muotia ”syödä” Raamatun Sanan Leipää! Trendi on, että pitää juosta sinne ja tänne, ja suu ammollaan ahmia mitä ”uutta” ihmepuhujien herkkupöydästä saisi! Mutta, uskova ei elä eikä vahvistu näistä ”ihmisten menuista”! Vaan Jumalan Sanasta.   ”Usko tulee kuulemisesta, ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.” Heb 10:17.   ”Sydämeni on paahtunut ja kuivunut kuin ruoho, sillä minä unhotan syödä LEIPÄNI.” Ps 102:5   Kun tällainen paahtunut ja kuivunut uskova sitten juoksee, saadakseen jotakin onttoon sisusmaailmaansa, hän on juuri sellainen otollinen objekti...

Ja jano?   Jeesuksen sanat ovat niin ja amen? Kyllä!

”Jos joku janoaa, niin tulkoon MINUN tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on niinkuin Raamattu sanoo,vuotava elävän veden virrat. Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen.” Joh 7:37-39.

”Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa, vaan se vesi jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi joka kumpuaa iankaikkiseen elämään.” Joh 4:13-14.

Herran kanssa elävä ja oleva uskova ei juokse sinne ja tänne virvoitusta hakemaan! Koska, Herramme antama elävä vesi vaikuttaa. Se virtaa ulospäin, eteenpäin, maailmaankin. Elämä siis!

Tämän ajan näyttämö?  ”Sillä minun kansani on tehnyt kaksinkertaisen synnin: minut elävän veden lähteen he ovat hyljänneet, ja ovat hakanneet itselleen vesisäiliöitä, särkyviä säiliöitä, jotka eivät vettä pidä.  Tämä profeetta Jeremian kautta tullut sana on tätä päivää! Jer 1:13   Herra puhuu kuuleville korville:

” Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää. Ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä! Jes 55:2

***************************************************

 

Osa 5  -  Jeesus ja mammona

 

Jokainen UT:n kattavasti opiskellut ja sitä hengessä tutkinut voi olla vain yhtä mieltä siitä, että Jumala vihaa ahneutta ja tuomitsee mammonan palvelemisen. Lopunajan ”rikkaille ahnehtijoille” on luvattu kurja finaali, Jaak 5:1-6. Mutta mitään vapaalippua ahneuteen ei Jumala suvaitse omalta kansaltaan! Mitä mieltä Jumala oli- on siitä, että Hänen valtakuntansa asiaan on sotketut ihmisten bisnekset; liiketoimet? Näin sen Herramme Jeesus näytti:

”Ja hän meni pyhäkköön ja rupesi ajamaan ulos niitä, jotka myivät ja ostivat pyhäkössä ja kaatoi kumoon rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysten myyjäin istuimet, eikä sallinut kenenkään kantaa mitään astiaa pyhäkön kautta. Ja hän opetti ja sanoi heille: Eikä ole kirjoitettu: Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan.”

Miten Jeesus opetti käyttämään Hänen lahjojaan, Sanaa, leivisköitä? Näinkö?

  • Lahjaksi olette saaneet, rahastakaa sillä, tehkää bisnestä, kerätkää köyhiltäkin, kootkaa aarteitakin... sijoittakaa niin ja näin... Matt 10:8-10

Lukeeko jonkun Raamatussa näin? Ei. Mutta tämä on se yleismalli, jolla toimitaan. Jumalan Sanasta ja Valtakunnan asiasta on tehty bisnesmuoto. Mutta mitä mieltä Jumala on tällaisesta?  ”Ei kukaan voi palvella kahta herraa, sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.” Matt 6:24.

”Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin ISÄN RAKKAUS ei ole hänessä. Sillä kaikki mikä maailmassa on: lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä vaan maailmasta.” 1 Joh 2:15-16

”Tähän maailman rakastuneena jätti minut Deemas” - kirjoittaa apostoli Paavali. 2 Tim 4:10.   ”Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri: sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.”

Jumalan toimenpiteet? Mitä Jumala tekee maailmaan, rahaan, vallankäyttöön, keskinäiseen kilpailuhenkeen, riitaisuuksiin, eksyneelle kristikansalle? Hänen tuomionsa tulevat, eivätkä ne torku. Hänen lopunajassa tuleva puhdistavat tuomiot tulevat, ja Jeesuksen mallin mukaan Hän ”kaataa rahanvaihtajien pöydät” ja lopettaa bisnekset ja Jumalan sanan myyskentelyn. 2 Kor 2:17.  Seurakunnan Herra Jeesus Kristus tulee ”oksentamaan” sen tupla-gogtailin, jota Laodikean seurakunta Ilmestyskirjassa edustaa. Penseän, maailman; mammonan orjuuden ja Jumalan palveluksen porttouden. Ilm 18. luku

Jumala ei voi toimia itseään vastaan. Hänen pyhyytensä ja vanhurskautensa vaatii tekemään selvän eron totisen ”morsiamen” ja porton välillä. Kristityt, jotka ovat kytköksissä tämän maailman vallan ja mammonan kanssa, edustavat porttoa, uskotonta (morsianta). Uskollinen sydän rakastaa ja tottelee Jumalaa ja Hänen Sanaansa. Joh 14: 23-24.  ”Lähtekää ulos siitä, te minun kansani” - sanoo Jumalan opetus.

*****************************************************

Osa 6 -  Siunattu näky

 

Siunattu näky....  ja lupaus!

... ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.” Joh 10:16

Näin se näkyi, ja näin sen oli ylipaimen tahtonut.

Karsinoita ei näkynyt. Ei suljettuun ahtauteen määkiviä, vihreille laitumille ikävöiviä. Ei aitauksia, raja-aitoja. Ei käskijöitä, ei valtaa käyttäviä. Lampaat olivat vapaita, Hyvän Paimenen laumaa. Hänen ääntään ne kuuntelivat, tottelivat. Koska ne tiesivät, että hän oli oikea paimen. Rakasti laumaansa, ja ne myös rakastivat paimentaan.

Palkkapaimenet, missä?  ”Mutta palkkalainen.... jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee, ja susi ryöstää ja hajottaa ne.” Joh 10:12

Heikkoja, heiveröisiä lampaita. Orjanruusupensaan piikkien tekemät haavat hoitamatta, tulehtuneina. Nälkäinen katse, pelokas. Paimenen sauvan iskut muistossa. Paljon kerittyjä lampaita, aina vain kerittyjä. Paimenet lämpimän villaviitan tarpeessa, lampaat saavat hytistä kylmässä. Hyötyajattelun aate. Tylysti, väkivaltaisesti oli lampaita kohdeltu. Komennettu, ahdettu karsinoihin. Hiljaa siinä! Monet olivat lähtenee, eksyneet, hajaantuneet. Yhä uusien käskijöiden sekaan, petojenkin saaliiksi...  Nyt? Heitä ei enää näkynyt? Käskijöitä, lampaiden lahtaajia. Ei karsinoita, ei karsinoiden mainosvaloja. Oli tullut toinen aika. Hänen aikansa. Hänen Sanansa täyttymisen aika. Joh 13:34-35

Paimen sanoi: aika on tämä..  ”Minä itse kaitsen lampaani ja vien ne lepäämään, sanoo Herra Herra. Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, heikkoja vahvistaa, mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.” Hes 34:15-16    Oli vapaa laidun, vihreät kedot, kirkkaat purot. Sininen taivas. Ja näkyi Hyvä Paimen lampaidensa keskellä, johdossa.

Aika on tämä. Aika koota. Yksi lauma, yksi Paimen. Yksi sydän ja yksi sielu. Herran lauma. Kaikki jotka olivat Hänen omiaan, tahtoivat Häntä seurata; totella. Ps 23, Hes 34. luku.

***********************************************************

Osa 7  - Kärsimyksen siunaus

(Profeetall.sanaa 23.2.2013, Suomi24 profetiapalstalla)

Herra haluaa muistuttaa joillekuille omilleen, täällä, että alkuseurakunnan salaisuus ilosanoman menestyksen yhteyteen oli kärsimys. Vaino oli heidän kintereillään kuin rakkikoira, siitä lukein kun Pyhä Henki synnytti elävän seurakunnan. Vaino, joka on ollut ja on edelleen seurakunnan eräs kärsimyksen muoto, se puhdisti uskovat. He pyhittivät itsensä Herralle, kokonaan, joka tasolla.  Ja siksi Pyhä Henki saattoi toimia niin voimallisesti. Ei ollut mitään ”pimeyden” tasoja esteenä, ja jos niitä ilmeni, ne saivat osakseen Herran Pyhän tuomion.

Pariskunta Ananias ja Safira kaatuivat kuolleina kaiken kansa edessä, kun ryhtyivät harkittuun valheeseen, Pyhän Hengen reviirillä. Apt 5:1-12. Kun tämä Herran pyhyyden ilmaus näkyi, seurakunta nautti kunnioitusta kaiken kansan edessä! Ja se kasvoi. Eli nykytermein: herätys eteni kuin kulovalkea! Mutta myös vaino jatkui. Ja sen johdosta porukka hajotettiin, ja taas ilosanoma eteni yhä laajemmalle!

Sitten Paavali. Kärsimyksen apostoli. Apt 9:16. Pilottiesimerkki siitä, miten kärsimys ja siunaus ovat kuin siamilaiset kaksoset. Pyhä Henki oli Paavalille kirkastanut, että kun vainot, ahdistukset, koettelemukset, ihmisten viha, vainot – puristavat pois inhimillistä voimaa, samalla intensiteetillä Pyhän Hengen voima saa sijaa. Kristus saa muodon.

Entä nyt? Ei ole mikään muotiasia puhua kärsimyksestä. Ei kaidasta tiestä, ei ahdingoista. Mutta Paavali lausuu: ”meidän kerskauksemme ovat myös ahdistukset...” (Room 5:3) ja ”olen mielistynyt heikkouteen, hätään, vainoihin Kristuksen tähden.” Miksi? ”Sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.” ( 2 Kor 12:9-10) ”Väkevän” Kristityn salaisuus on. Ja siinä on se polku joka on kuljettava. Suostumus niihin ahjoihin, joihin Herra vie! Siellä riisutaan ihmisvoimat, siellä puetaan Kristuksen voittosaaton sota-asu!

Todelliset siunauksen näkymät... valtakunnan eteneminen... ontuu, koska on kulkeuduttu niin kauas Herran aivoituksista! Ei ole valmiutta maksaa ”hintaa”. Ja se hinta on tämä: tapahtukoon Sinun tahtosi Herra! Ja se tietää kaiken luovutusta, kaiken jättämistä Herran käsiin. Tyhjentymistä omista aikeista, unelmista, kunnianhimosta. Nöyrtymistä Jumalan Väkevän Käden alle.

Mutta, kun Jumala viisaudessaan vie kärsimysten tuliahjoihin, koettelemusten syövereihin, ja kun Hän niissä – niiden keskellä juuri! - osoittaa voimansa, apunsa, ihmeensä. Tulee eläväksi auttajaksi kärsivälle, koska kärsimys jättää yksin, irti kaikesta... Jää vain kärsivien Auttaja, kärsinyt ja kiusattu Herramme Jeesus - niin kukaan tätä tietä kulkenut ei halua palata takaisin pinnalliseen tasoon.

  • Koska – kärsimyksen kääntöpuoli on aito siunaus! Jumalan ystävyys, läsnäolo. Johdatuksen selkeys ja ihmeet.

Kärsimyksen koulun alaluokalla vielä kysyy: Miksi Herra tämä kaikki? Ja kun Herra vastaa: Siksi, juuri siksi, että... Ja kun se oppiahjo on läpäisty, alkaa kiitos. Niinkuin Paavali ja Silas kiittivät alimmassa vankisellissä, syyttömästi ruoskittuina. Herra opettaa kiittämään ja ylistämään alati Häntä. Kaikessa, kaiken keskellä. Koska Hän on Suuri, yläpuolella kaiken. Hän kääntää kärsimyksen siunaukseksi, niinkuin Jobin kohdalla, niinkuin monen kohdalla.

Surusta kasvaa kukka. Simpukka kasvattaa helmen siksi, että hiekanjyvä tunkeutuu sen kuoren sisään, tuottaa kipua - ja simpukka kipua lievittääkseen tuottaa helmiäistä sen ympärille. Ja,  -  niinkuin timantit syntyvät pitkällä ajalla, vuorten puristuksessa. Kovin tunnettu aine, mutta hiottuna kaunis jalokivi.

Mitään todella arvokasta ja kestävää ei synny ilman vaivaa. Eikä Herramme saa suunnitelmiaan edistymään, elleivät Hänen omansa hyväksy Hänen tahtonsa tietä, jos kärsimys siihen liittyy?  Se ei ole ihmisten ”suoritusta” - vaan suostumista Herran käsiin, Hänen ylistyksekseen!

******************************************************

Osa 8   -  Paetkaa Baabelista!

 

Lähtekää baabelista! Profeetallinen kehotus kuuleville korville ( Ilm 2:7,11 jne)

Kauan sitten ihmiset päättivät rakentaa tornin, ihan taivaaseen asti! Siihen aikaan heillä oli yksi kieli ja yksi puheenparsi. (1 Moos 11:2) Jumala astui alas katsomaan tuota ihmisten tekelettä. Hän teki jotakin: sekoitti heidän kielensä, ja niin loppui yksikielinen järjestelmä. Syntyi kielimuuri. Paikan nimeksi tuli Baabel (= sekoittaa).

Ihmiset ovat edelleen tahtoneet rakentaa omia hankkeita, taivasta kohden. Myös kristikansa on eksynyt tähän ylpeyden ja itseriittoisuuden tilaan. Herran omat eivät ole totelleet seurakunnan Herran ja Pään opetuksia, että ”he yhtä (yksi) olisivat”. Kukin rakentaa omaa torniaan, jossa liehuu suuntalippu.

Tämä, mitä lukuisimpiin kirkkokuntiin, uskonsuuntiin, lahkoihin ja eriseuroihin eksynyt kristikansa on BAABEL. Hajaannus, sekaannus, hajoitus. Yhtä kieltä ei ole, eikä voikaan olla! Koska ei rakenneta Yhtä Pyhää Kristuksen ruumista; hengellistä organisaatiota. Vaan kukin ”omaa” torniaan. Eri suuntiin vetävät tavoitteet ovat omiaan synnyttämään vain ristiriitoja, kilpailua. Tämä ”hajaannuksen” puoluepelin a-b-c näkyi jo Paavalin aikana. Oli Keefaan puolue, Apolloksen, jne. 1 Kor 1:10-13. Paavali nuhteli ja vastusti tätä jakamista! Ja valittaa ”sillä kaikki he etsivät omaansa, eivätkä sitä mikä KRISTUKSEN JEESUKSEN on..” Fil 2:21

Nyt. BAABEL, Jumalan seurakunnan hajottaminen, repiminen joka suuntaan on kypsymässä Raamatussa ilmoitetun tuomion aikaan. Baabel on vastuussa Majesteettirikoksesta. Jumalan nimen ja häpeään saattamisesta. Tarpeeksi ovat jo pakanat voineet pilkata:

  • Niin, niin! Nuo riitelevät ja kilpailevat uskovat. Pelaavat kukin omaan pussiinsa. Missä on heidän jumalansa? Mikä seurakunta se niistä sadoista erilaisista olisi se ”oikea”. Emme voi uskoa tuollaiseen Jumalaan...

Jeesus rukoili, Joh 17: 20-23

”... että he kaikki olisivat yhtä.... että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.”  Että MAAILMA USKOISI? Siksi se ei usko, koska uskovat ovat repineet ja hajottaneet Jumalan Yhdeksi tarkoitetun Jeesuksen lauman! Jumalan Pyhä nimi on tehty häpeän ja pilkan alaiseksi.

Edessämme ovatkin Jumalan toimenpiteet; tuomio tottelemattomille. Tuomion aika on alkaa ”jumalan huoneesta”. Primääristi. Ei Jumala voi toimittaa pakanoiden jumalattomuuden tuomiota, ennenkuin Herran nimeä (väärin käyttävät) on saatettu tilintekoon laitottomuudestaan. Laittomuus on törkeä. Majesteettirikos Jumalan pyhyyttä kohtaan, Hänen nimensä häpeään saattaminen.  Baabelin: - luopuneen, uskottoman porton tuomio on edessä. Ilm 18.-19. luvut.

Sana kuuleville korville. Lähtekää viivyttelemättä ulos tuomioon kypsyvästä BAABELISTA. Sanoutukaa irti ”hajaannuksen” asiasta, ettette joudu ns. asiassa osallisena vitsauksiin. Totelkaa Herraa, Hänen sanaansa. Kootkaa sitä laumaa jolla on ”yksi sydän ja yksi sielu”, ja jonka Pää on Kristus. ( Efe 4:14-16)

Tälle uskollisen joukolle annetaan voima ja ”avataan ovet”. Ilm 3: 7-13. Heillä on nimittäjänä ”filadelfia´” (= veljesrakkaus). 2 Tim 2:22. Heillä ei ole ”baabelin kirousta”, kielimuuria!  Pyhä Henki antoi alkuseurakunnassa sen, että heillä oli ”yksi sydän ja yksi sielu”, ja he rukoilivat ”yksimielisesti” Herraa! Apt 4:24, 32.  Jumala vastaa Jeesuksen ylimmäispapilliseen rukoukseen ( Joh 17.luku). Hän asettaa oman joukkonsa, niinkuin se oli apostolisena aikana!

********************************************************

Osa 9 - Lähtö Baabelista?

 

 

Kysymys ei ole konkreettisesta ”paikasta”. Raamattu kuvaa asioita sekä Babylonin että Baabelin symboleilla. Kyse on ”uskonnollisen ” tason asiasta. Vertauskuvallisena viitekehyksenä. Herran Sanalle uskottomasta systeemistä.

VT:n profeetat Jesaja, Jeremia, sekä UT:n Ilmestyskirja kuvaavat ymmärrettävällä tavalla, MISTÄ on kysymys. Jes 13. luku ennustaa lopunajan Jumalan vihasta. Symbolisena kohteena Baabel.

”Paetkaa Baabelista ja pelastakoon kukin henkensä, älkää hukkuko sen synteihin. Sillä tämä on Herran koston aika, hän maksaa sille mitä se on ansainnut.” Jer 51: 6 ja eteenpäin.... ”Sillä hänen tuomionsa ulottuu taivaaseen asti, kohoaa pilviin saakka.”

Ilmestyskirjan luvut 18.-19. valaisevat. Kun se suuri Babylon ( Baabel) on tuhottu, kuuluu Jumalan pyhien ylistys:”sillä totiset ja vanhurskaat ovat hänen tuomionsa; sillä hän on tuominnut sen suuren porton joka turmeli maan haureudellaan...” Ilm 19:1-2.  Tämän jälkeen oli Karitsan Morsiamen ja Jumalan Hallituksen aika, Ilm19:6-8

Suuri portto Babylon ja Baabel, Jumalasta luopunut kristillisyys - se kypsyy kohden Jumalan rangaistusta. Haureellisuus on yhteistyötä maailman kanssa; kytköksiä järjestelmiin mammonaan, bisneksiin.  Uskottomuus on tottele-mattomuutta Jumalan Sanaa kohtaan.

Vertauskuvallisena sekä Babylon, että Baabel siis selittävät Jumalasta luopunutta, uskotonta tasoa, joka on ”turmellut” ja turmelee monien (puhtaan) uskon. Tähän maailman sekaantunut kristillisyys on tuottanut hallaa ja häpeää Jumalan Majesteetille, joten on täysin loogista, että se saa ansionsa mukaan.  Tuomion edessä olevasta on paettava! Niin sanottiin Lootille, kun Jumalan tuomio oli tulossa Sodoman kaupunkiin: Pakene henkesi edestä!

Uskovat voivat ”paeta” vain Herran turviin. Ps 121. Ei mihinkään paikkoihin. Mutta he voivat asettaa elämänsä Sanan kalliolle, Matt 7:24-27. Se kestää, se pysyy. Ja sitä Herra suojaa,  kun Pyhien tuomioiden aika on. 1 Piet 4:17, Hes 9: 1-11

********************************************

Osa 10  - Herra puhdistaa puimatanteret

 

Hän puhdistaa puimatanterensa....  ja kokoaa nisunsa aittaan. Matt 3:12

(Profeetall.sana 28.2.2013, Suomi24 prof.palstalla)

         Hän puhdistaa ”oksat”, taikka karsii ne pois. Joh 15:2

  • Hän repii juurineen pois sellaiset ”istutukset”, joita Taivaallinen Isä ei ole istuttanut, Matt 15:13.

  • Hän puhdistaa huoneensa; valtakuntansa, ajaa ulos rahanvaihtajat ja kaupustelijat, kaikki jotka ”myyskentelevät” Jumalan sanaa ( 2 Kor 2:17) jotka ovat ottaneet Jumalan sanan bisnekseksi, pitäen uskoa keinona ”voiton saamiseen”, 1. Tim 6:5.

  • Hän puhdistaa ”leevin pojat” Mal 3:2-3.

Jumalan toimenpiteet siksi, että Kirjoitukset käyvät ja kävisivät toteen, ovat edenneet erittäin pitkälle. Elämme niissä lopunajan aattohetkissä, joissa kumuloituvat kaikki seikat. Hyvä, paha, pyhitys, paatumus, saastaisuus ja moraalittomuuden syvin suo. Jumalan seulonta ns. sydänten ja sisäisen elämän tasolla on edennyt ja etenee yhä uusiin julkikäyviin asioihin. On mullistuksia, yllätyksiä, käänteitä jotka nostattavat kysymyksiä... Asiat (pinnan alla olleet) tuottavat siis julkisia näytöksiä, näkymiä. Näitä tulee olemaan yhä enemmän, yhä rajumpiakin, sitä mukaa kun Jumalan voima saa tilaa Hänen uskollisissa omissaan, ja mitalin toisella puolella: - pahuus saa vallan yhä enemmän ja enemmän niissä, jotka pahuus on otteeseensa saanut. Loppuu sellainen harmaa ja epämääräinen status, ja näkyy toistuvia pimeyden ja valkeuden konflikteja. Kuin ukkosilmalla.

Jumalan toimenpiteet siis tähtäävät seuraaviin:

a) Kristuksen morsiamen valmistus, puhdistus ja kirkastaminen ( ylösottoa varten).

b) Viimeisen elonkorjuun asia, ns. 11. hetken työmiesten osuus.

c) Jumalan (Raamatussa, sekä VT että UT) ilmoittamien tuomioiden aika, ns. syntimitan täyttymisen hetki.

Kaikki siis kumuloituu, kärjistyy. Kun Valkeus ei voi olla missään konsensuksessa Pimeyden kanssa, saatikka symbioosissa! - looginen seuraamus tästä on se, mikä näkyy Apostolien tekojen ajalta. Alkuseurakunnan ihmiset olivat ”täynnä uskoa ja Pyhää Henkeä”. Ja kun maailma ympärillä oli pahuuden vallassa, niin ns. sotatila oli ilmeinen. Pahuuden rintama aivan villiintyi!

Kun Jumala näissä lopunhetkissä täyttää mm. Jeesuksen ylimmäispapillisen rukouksen: ”..että he yhtä olisivat” ( Joh 17:21) ”että maailma uskoisi”. Ja kun Hän täyttää väkevästi hengellä uskolliset omansa, ja uskoo heille viimeisen elonkorjuun ”avatut ovet” ( Ilm 3:7-13) niin selkkaukset ovat varmoja. Vaino nousee mm. luopuneiden, penseiden kristittyjen (!) taholta. Vaino nousee vallankäyttäjien taholta.

Mutta vainoharhaisuuteen ei ole mitään lupaa. Kaikki ei ole ”vainoa”. Jumala toimittaa näet puhdistavia tuomioitaan. Hän palauttaa asioita siihen ruotuun, joka Raamatussa sanotaan. Kun Hänen omansa, Hänen nimissään - toimivat vastoin Sanaa, eksyvät sinne ja tänne ja tuonne, ja ryhtyvät sellaiseen, johon ei legaalia valtuutta ole, ei Jumalalta eikä lailliselta tasolta, ei pidä ihmetellä, jos tällaisiin mielivaltaisuuksiin tulee stoppia?

On siis aiheellisesti varauduttava monenlaiseen. Infantiili utopia siitä, että tulisi jokin ”siisti” ihana ”herätyksen asia” on viisasta haudata. Sellaista ei ole tulossa. On edessä Jumalan sotarintaman, Valkeuden Kuninkaan esiinmarssi, pelastukseksi jokaiselle joka uskoo … Ja tämä asetelma nostattaa esiin mitä erilaisimpia pimeyden piikkejä. Kuitenkin, Jumala hallitsee kaikkea, eikä edes hiuskaan katoa Hänen tietämättään! Matt 10:30. Ne, jotka ovat harjaantuneet hengellisessä sodankäynnissä, tulleet ”väkeviksi sodassa” ( Heb 11:33-34) – he eivät joudu hämminkiin.

Näillä sanoilla Herra tahtoo rohkaista ja vahvistaa uskollisiaan! Voitto on Herran! Ylistetty olkoon Hän!